Bekijk de ‘road to success’ van de Studio 100-koekjes met Samson, Plop, Maya en K3!
“We zoeken een partner die onze koekjes meer schwung kan geven.”
Dit was de vraag van de sales- en marketingafdeling van Studio 100 in 2010. Mathieu Verhaeghe werd de man die deze wens een concrete invulling gaf. Met succes, want een project van 3 maanden werd uiteindelijk een duurzaam partnerschap van 14 jaar (and counting).
In 4 jaar tijd breidde STRATOPOLIS het gamma van Studio 100 uit van de traditionele Samson- en Plopkoeken naar een divers aanbod, met onder meer Maya wafeltjes, Maya wafelsticks en Maya fruitsapjes, Samson cakejes met aardbei- en melkvulling, Ghost Rockers koekjes, en nog meer lekkers…
Op vraag van Studio 100 staat STRATOPOLIS in voor de volledige ketting: productontwikkeling, outsourcing van de productie (nationaal of internationaal), verpakkingsontwikkeling, verkoop en promotionele ondersteuning en tot slot facturatie en logistiek. “We brengen het product naar de retailer, zorgen dat het in
de rekken komt en dat ze er promotie rond voeren.”
“We hebben die koekjes, van productontwikkeling tot verkoop, in 3 maanden naar de markt gebracht. Normaal ben je daar een jaar mee zoet…”
En dat kan zelfs aan lichtsnelheid, vertelt Mathieu, Managing Director: “De Ghost Rockers koekjes hebben we zeer snel op de markt gebracht. De serie achter de koekjes bleek succesvol, dus er kwam meteen een tweede seizoen. We hebben die koekjes, van productontwikkeling tot verkoop, in 3 maanden naar de markt gebracht. Normaal ben je daar een jaar mee zoet…”
“En dat zijn producten die we ‘on top’, bovenop het bestaande aanbod, van Studio 100, hebben toegevoegd. De nieuwe producten zorgen niet voor een inkrimping van het oorspronkelijke aanbod. Dit door een goede analyse van de markt. Maar we hebben niet enkel het aanbod en royalty’s van Studio 100 laten groeien. Ook zorgden we voor een pak nieuwe consumenten”, weet Mathieu.