Bekijk welk succesverhaal we schreven bij een gereputeerd visbedrijf
“We willen groeien en zelfs onze omzet verdubbelen”
Een Belgisch visbedrijf, gerenommeerd om zijn kwaliteit en verscheidenheid aan ultraverse visproducten, stond voor de uitdaging om zijn marktpositie te versterken en zijn omzet te verhogen. Met een reeds solide klantenbasis in de Belgische Retail was het bedrijf vastbesloten om zijn aanwezigheid in de markt te vergroten en strategische partnerschappen te smeden die de groei zouden stimuleren.
De belangrijkste uitdaging voor het bedrijf bestond erin om niet alleen de omzet te verhogen, maar ook hun positie in de markt verder te verankeren. Met hun bestaande jaarlijkse omzet was er ruimte voor aanzienlijke groei, maar het vereiste een doordachte aanpak en een sales strategie die perfect aansloot bij de visie en waarden van het bedrijf rond kwaliteit, samenwerking en transparantie.
Op aanraden van STRATOPOLIS in nauwe samenwerking met de CEO van het bedrijf werd besloten om een strategisch partnership aan te gaan met zijn N°1 customer, een vooraanstaande supermarktketen in België, met een sterke focus op kwaliteit en versheid van de producten.
Door middel van interim key account management werd een nauwe en hechte samenwerking opgezet tussen de twee bedrijven. Het doel was om een strategisch partnership te ontwikkelen dat niet alleen de aanwezigheid van het bedrijf in de winkelschappen zou vergroten, maar ook de omzet verder zou stimuleren door middel van innovatieve productaanbiedingen. Het productassortiment werd aangepast aan de veranderende behoeften van de consument met uitgebreide ondersteuning in sales promotions. Door een proactieve benadering van key account management te hanteren, kon het visbedrijf snel reageren op veranderende marktomstandigheden en de vraag van haar partner-Retailer.
Het strategische partnership en interim key accountmanagement bleek een doorslaand succes te zijn voor het bedrijf. Op korte tijd verdubbelde de omzet van het bedrijf.
Deze case illustreert de kracht van samenwerking en het belang van het opbouwen van sterke relaties in de Retail markt. Met een doordachte aanpak en een focus op kwaliteit en klanttevredenheid, kan zelfs een gevestigd bedrijf aanzienlijke groei realiseren in een sterk concurrerende markt.